- ZAJĄC-MAŁYS Izabela
TEMAT ROZPRAWY: Autorska metoda realizacji wokalnej improwizacji jazzowej z zachowaniem prozodii tekstu w języku obcym jako alternatywa dla techniki scatu.
PROMOTOR: prof. dr hab. Andrzej ZUBEK
RECENZENT: dr hab. Inga LEWANDOWSKA
RECENZENT: dr hab. Janusz SZROM
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- ŻARNOWIECKA Stanisława Barbara
TEMAT ROZPRAWY: Sacrum w wybranych utworach wokalnych kompozytorów polskich XX i XXI wieku.
PROMOTOR: dr hab. Ewa FILIPOWICZ-KOSIŃSKA
RECENZENT: dr hab. Elżbieta GRODZKA-ŁOPUSZYŃSKA
RECENZENT: dr hab. Zdzisław MADEJ
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- GABRYELCZAK-PAPROCKA Marta
TEMAT ROZPRAWY: Max Reger i rola chorału protestanckiego w jej twórczości na głos i organy – Zwei Geistliche Geasäge op.19, Zwei Geistliche Lieder, Zwei Geistliche Lieder op. 105 oraz Zwölf Geistliche Lieder op. 137.
PROMOTOR: dr hab. Ewa MARCINIEC
RECENZENT: dr hab. Ewa FILIPOWICZ-KOSIŃSKA
RECENZENT: dr hab. Maciej BARTCZAK
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- SCHAN Huang
TEMAT ROZPRAWY: „Mozart Tenor” – specifity of constructing characters in a vocal and stage dimension based on three „Mozart – Da ponte” operas.
(“Tenor mozartowski” – specyfika budowania postaci w wymiarze wokalnym i scenicznym na podstawie trzech oper Mazarta – Da Ponte).
PROMOTOR: dr hab. Stanisław Daniel KOTLIŃSKI
RECENZENT: prof. dr hab. Ewa IŻYKOWSKA-LIPIŃSKA
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr ŁYKOWSKI
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- FOPKE Tomasz
TEMAT ROZPRAWY: Wyzwania interpretacyjne w „Stwòrzeniu swiata” Marka Raczyńskiego na baryton i fortepian do tekstu z „Knégi Zôczątków” we współczesnym przekładzie z języka hebrajskiego, w kontekście istniejącej literatury wokalnej w języku kaszubskim.
PROMOTOR: dr hab. Robert KACZOROWSKI
RECENZENT: dr hab. Ewa FILIPOWICZ-KOSIŃSKA
RECENZENT: dr hab. Jacek ŚCIBOR
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- SKAŁUBA Paweł
TEMAT ROZPRAWY: Tenor moniuszkowski – autorskie ujęcie uwarunkowań istotnych w kreowaniu postaci w operach Stanisława Moniuszki.
PROMOTOR: dr hab. Krzysztof Szmyt
RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- WARDAK-ŚWIDZIŃSKA Beata
TEMAT ROZPRAWY: Chopinowski Teatr Pieśni. Bogactwo dramaturgiczne „Pieśni” op. 74 F. Chopina jako źródło inspiracji współczesnego nawiązania do tradycji romantycznego Liederspielu.
PROMOTOR: prof. dr hab. Ewa Iżykowska-Lipińska
RECENZENT: prof. dr hab. Ziemowit Michał Wojtczak
RECENZENT: prof. dr hab. Wiesława Maliszewska
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
- KUSTOSZ-PIĄTOSA Małgorzata
TEMAT ROZPRAWY: Techniczne i interpretacyjne zagadnienia wykonawcze w kontekście stylów muzycznych wykorzystanych w wybranych piosenkach dla dzieci z muzyką Jerzego Wasowskiego.
PROMOTOR: dr hab. Aleksandra Bubicz-Mojsa
RECENZENT: dr hab. Izabela Jeżowska
RECENZENT: dr hab. Inga Lewandowska
STRESZCZENIE ROZPRAWY
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2019/02 z dnia 7 stycznia 2019 r.
- WOLAK-CZARNIAK Ewa
TEMAT ROZPRAWY: R. Wagner, Wesendonck-Lieder WWV 91 – poetyka brzmienia, harmonia dźwięków oraz wyzwania interpretacyjne i wokalne w kontekście dwóch różnych praktyk wykonawczych – z towarzyszeniem fortepianu i orkiestry.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Jadwiga Rappe
RECENZENT: prof. dr hab. Urszula Kryger
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2018/58 z dnia 15 października 2018 r.
- ŚWIDZIŃSKI Leszek
TEMAT ROZPRAWY: Dialog artystyczny i partnerstwo między śpiewakiem a pianistą w cyklach „Liederkreis” op. 39 i „Dichterliebe” op. 48 R. Schumanna.
PROMOTOR: prof. dr hab. Jerzy Knetig
RECENZENT: prof. dr hab. Urszula Kryger
RECENZENT: prof. dr hab. Bożena Harasimowicz
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2018/57 z dnia 15 października 2018 r.
- GAŁAJ Miłosz
TEMAT ROZPRAWY: Relacje stylistyki muzycznej z techniką wokalną i interpretacją aktorską na przykładzie amerykańskiej literatury musicalowej.
PROMOTOR: prof. dr Andrzej Nanowski
RECENZENT: prof. dr hab. Ewa Iżykowska-Lipińska
RECENZENT: dr hab. Izabela Elwira Jeżowska
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL/ENG
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2018/45 z dnia 17 września 2018 r.
- STAŃKO Krystyna
TEMAT ROZPRAWY: Jazzowe interpretacje wokalne polskiej poezji, na przykładzie płyty „Kropla Słowa”.
PROMOTOR: prof. dr hab. Renata Danel
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
RECENZENT: dr hab. Izabela Elwira Jeżowska
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2018/46 z dnia 17 września 2018 r.
- MACIEJEWSKA Agnieszka
TEMAT ROZPRAWY: Determinizm kulturowo-obyczajowy w kompozytorskim ujęciu amantki w oparciu o wybrane arie operetek J. Straussa, E. Kalmana i F. Lehara
PROMOTOR: prof. dr hab. Tadeusz Pszonka
RECENZENT: prof. dr hab. Beata Zawadzka-Kłos
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2018/44 z dnia 17 września 2018 r.
- WOJCIECHOWSKA Ewelina
TEMAT ROZPRAWY: Tytułowa bohaterka z opery Stanisława Moniuszki pt. „Halka” jako muzyczne odzwierciedlenie problemów kulturowych w szlacheckiej Polsce. Aspekty wykonawcze i interpretacyjne na podstawie zarejestrowanego na nośniku DVD przedstawienia w gdańskiej Operze Bałtyckiej.
PROMOTOR: ks. dr hab. Zdzisław Madej
RECENZENT: prof. dr hab. Agata Młynarska-Klonowska
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2018/20 z dnia 19 marca 2018 r.
- JAŚKOWSKI Bartosz
TEMAT ROZPRAWY: Zbiór autorskich kompozycji z albumu „W pogoni za aniołami…” jako odzwierciedlenie osobistych przeżyć twórcy. Związki muzyki i słowa, aspekty wykonawcze i interpretacyjne.
PROMOTOR: dr hab. Hubert Miśka
RECENZENT: prof. dr hab. Renata Danel-Machańska
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2017/08 z dnia 13 marca 2017 r.
- KOŁODZIEJCZYK Agnieszka
TEMAT ROZPRAWY: Interferencje muzyki i poezji w gatunku francuskiej mélodie oraz ich wpływ na interpretację, na przykładzie cykli pieśni C. Debussy’ego i M. Ravela.
PROMOTOR: dr hab. Olga Popowicz
RECENZENT: dr hab. Katarzyna Suska-Zagórska
RECENZENT: dr hab. Marek Rzepka
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2017/05 z dnia 9 stycznia 2017 r.
- BIEŃKOWSKA Agata
TEMAT ROZPRAWY: W kierunku klasycyzmu – fenomen Faustyny Bordoni i jego aktualność we współczesnej praktyce wykonawczej na podstawie dzieł obejmujących całą karierę śpiewaczki.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Urszula Kryger
RECENZENT: dr hab. Maciej Gallas
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2017/02 z dnia 5 stycznia 2017 r.
- DOMŻALSKA Anna
TEMAT ROZPRAWY: Uniwersalny wymiar tekstów Agnieszki Osieckiej w odniesieniu do stylistyki bossa novy.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: dr hab. Izabela Jeżowska
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
UCHWAŁA NADANIA RW/III/2016/50 z dnia 26 września 2016 r.
- ZULIANI Donata
TEMAT ROZPRAWY: Ermanno Wolf-Ferrari (1876-1948) i jego liryka wokalna jako mikrokosmos, czyli odzwierciedlenie wewnętrznych przeżyć kompozytora (na podstawie wybranych pieśni).
PROMOTOR: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
RECENZENT: prof. dr hab. Jadwiga Rappe
RECENZENT: dr hab. Małgorzata Grela
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2016/18 z dnia 28 czerwca 2016 r.
- WĘGORZEWSKA-WHISKERD Alicja
TEMAT ROZPRAWY: Aspekty tworzenia roli operowej jednoczącej kanony sztuk-antycznej i współczesnej na podstawie tytułowej partii w operze Beniamina Brittena The Rape of Lukretia.
PROMOTOR: prof. dr hab. Dariusz Paradowski
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Karczykowski
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL/EN
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2016/06 z dnia 18 stycznia 2016 r.
- TRITT Barbara
TEMAT ROZPRAWY: Dorobek poetycki Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Aliny Poświatowskiej oraz Kazimiery Iłłakowiczówny jako źródło inspiracji w twórczości kompozytorów polskich.
PROMOTOR: prof. dr hab. Janusz Stalmierski
RECENZENT: prof. dr hab. Agnieszka Monasterska
RECENZENT: prof. dr hab. Dariusz Paradowski
STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2016/05 z dnia 18 stycznia 2016 r.
- GROZDEW Rafał
TEMAT ROZPRAWY: Specyfika wykonawcza warstwy wokalnej w muzyce bułgarskiej na przykładzie wybranych pieśni Dobri Christowa.
PROMOTOR: prof. dr hab. Wiesława Maliszewska
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2015/33 z dnia 23 listopada 2015 r.
- BOBRZECKI Krzysztof, Roman
TEMAT ROZPRAWY: Spuścizna literacka W. Szekspira jako inspiracja dla twórców liryki wokalnej I połowy XX wieku na przykładzie kompozycji Rogera Quiltera, Ericha Wolfganga Korngolda i Geralda Finiziego.
PROMOTOR: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
RECENZENT: dr hab. Ziemowit Wojtczak
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2015/11 z dnia 8 czerwca 2015 r.
- KOSKA Beata
TEMAT ROZPRAWY: Postać Romiossini w operze Kostas Kariotakis (I Metamorfosis tou Dionisou) (Metamorfozy Dionizosa) Mikisa Theodorakisa jako uosobienie tego, co prawdziwie greckie.
PROMOTOR: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
RECENZENT: dr hab. Anna Dzionek-Kwiatkowska
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2014/19 z dnia 20 czerwca 2014 r.
- SZCZEPANKIEWICZ-MALISZEWSKA Tatiana
TEMAT ROZPRAWY: W nurcie muzyki narodowej. Twórczość wokalna Karola Kurpińskiego (na wybranych utworach).
PROMOTOR: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Henryka Januszewska-Stańczyk
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2014/17 z dnia 11 czerwca 2014 r.
- AMBROZIEWICZ-OWSIŃSKA Roma
TEMAT ROZPRAWY: Partia Violetty Valery jako ilustracja ewolucji stanów emocjonalnych tytułowej bohaterki opery Giuseppe Verdiego La Traviata.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Magdalena Krzyńska
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2014/12 z dnia 20 maja 2014 r.
- MACIEREWICZ Elżbieta
TEMAT ROZPRAWY: Określenie roli teatralnych środków interpretacji w kształtowaniu autorskiej wizji wykonawczej na przykładzie 9 pieśni Stanisława Niewiadomskiego do słów Marii Konopnickiej pt. Jaśkowa dola.
PROMOTOR: prof. dr hab. Leszek Skrla
RECENZENT: dr hab. Małgorzata Grela
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2014/01 z dnia 29 stycznia 2014 r.
- JANCZAK Tomasz
TEMAT ROZPRAWY: Nowa jakość w konstruowaniu postaci operetkowej w twórczości Franza Lehara na przykładzie partii Renego w Hrabim Luxemburgu. Problemy wokalne i możliwości interpretacyjne.
PROMOTOR: prof. dr hab. Eugeniusz Sąsiadek
RECENZENT: prof. dr hab. Magdalena Krzyńska
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/93 z dnia 14 października 2013 r.
- MIKOŚ-KAMALSKA Anna
TEMAT ROZPRAWY: Miniatura wokalna w autorskiej interpretacji – na przykładzie płyty Skrawki życia.
PROMOTOR: dr. hab. Renata Danel
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: dr hab. Izabela Jeżowska
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/27 z dnia 2 lipca 2013 r.
- ALCHIMOWICZ-WÓJCIK Ewa
TEMAT ROZPRAWY: Inspiracje antyczne i orientalne oraz specyfika prowadzenia głosu w cyklach pieśni F. Nowowiejskiego Róże dla Safo op. 51 nr 1 oraz Pod niebem Persji op. 51 nr 7.
PROMOTOR: dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska
RECENZENT: dr hab. Wiesława Maliszewska
RECENZENT: dr hab. Maja Urbanek-Jaworowicz
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/26 z dnia 2 lipca 2013 r.
- SZYNALSKI Bogusław
TEMAT ROZPRAWY: Opera Modesta Musorgskiego Borys Godunow muzyczną ilustracją osobistego dramatu władcy – w aspekcie wykonawczym.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
RECENZENT: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/25 z dnia 2 lipca 2013 r.
- DZIEWULSKA Agnieszka
TEMAT ROZPRAWY: Pieśni hiszpańskie op. 100 Dymitra Szostakowicza oraz Cinco Canciones Negras (1945) Xaviera Montsalvatage.
PROMOTOR: dr hab. Wiesława Maliszewska
RECENZENT: dr hab. Olga Popowicz
RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/09 z dnia 8 kwietnia 2013 r.
- KELLIS Małgorzata
TEMAT ROZPRAWY: Wielka Trójka – prekursorzy amerykańskiej pieśni na początku XX wieku Aaron Copland, Samuel Barber, Charles Ives – porównanie, unikatowość i podobieństwo.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Henryka Januszewska-Stańczyk
RECENZENT: prof. dr hab. Bożena Harasimowicz
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/08 z dnia 14 marca 2013 r.
- FABRELLO Anna
TEMAT ROZPRAWY: Liryka wokalna sióstr Nadii i Lili Boulanger oraz Clairieres dans le ciel cyklu 13 pieśni Lili Boulanger na głos i fortepian.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Małgorzata Marczewska
RECENZENT: dr hab. Dariusz Paradowski
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/07 z dnia 14 marca 2013 r.
- TYLKOWSKA Joanna
TEMAT ROZPRAWY: Postaci kobiece w operach W. A. Mozarta na tle XVIII-wiecznej teorii afektów.
PROMOTOR: dr hab. Janusz Ratajczak
RECENZENT: dr hab. Jolanta Gzela
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Karczykowski
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/87 z dnia 3 grudnia 2012 r.
- GIERLACH Robert
TEMAT ROZPRAWY: Związki muzyki i słowa w cyklu pieśni Schwanengesang Franciszka Schuberta oraz ich egzemplifikacja w technice wokalnej.
PROMOTOR: dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska
RECENZENT: prof. dr hab. Jadwiga Rappe
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/62 z dnia 2 lipca 2012 r.
- GRZEGORZEWICZ-RODEK Małgorzata
TEMAT ROZPRAWY: Technika koncertująca w twórczości wokalnej.
PROMOTOR: dr hab. Dariusz Paradowski
RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
RECENZENT: dr hab. Wiesława Maliszewska
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/61 z dnia 2 lipca 2012 r.
- CISZEWSKI Marcin
TEMAT ROZPRAWY: Głos kontratenorowy w wokalistyce przełomu XX i XXI wieku.
PROMOTOR: prof. dr hab. Leszek Skrla
RECENZENT: prof. dr hab. Eugeniusz Sąsiadek
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/100 z dnia 17 grudnia 2012 r.
- RZEPKA Marek
TEMAT ROZPRAWY: Franz Schubert – wędrowiec i nieszczęśliwy romantyk. Portret kompozytora w jego pieśniach i balladach do słów Johanna Wolfganga von Goethego i Wilhelma vom Mullera.
PROMOTOR: dr hab. Monika Swarowska-Walawska
RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
RECENZENT: dr hab. Urszula Kryger
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/03 z dnia 6 lutego 2012 r.
- MAJZNER Rafał
TEMAT ROZPRAWY: Rola Młodego Króla w Hagith oraz Edrisiego w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego w kontekście inspiracji kompozytorskich, analizy dzieła muzycznego i problemów wykonawczych.
PROMOTOR: prof. dr hab. Eugeniusz Sąsiadek
RECENZENT: dr hab. Andrzej Ogórkiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/01 z dnia 16 stycznia 2012 r.
- DONDALSKA Katarzyna
TEMAT ROZPRAWY: Stratosferyczne przestrzenie głosu sopranu koloraturowego.
PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
RECENZENT: prof. dr hab. Zdzisława Donat
RECENZENT: dr hab. Antonina Kowtunow
UCHWAŁA NADANIA: z dnia 19 maja 2011 r.
- GÓRSKA Liliana
TEMAT ROZPRAWY: Problematyka wykonawcza w kameralistyce wokalno-instrumentalnej współczesnych polskich kompozytorów drugiej połowy dwudziestego wieku na przykładzie wybranych utworów na mezzosopran i zespół instrumentalny.
PROMOTOR: dr hab. Agnieszka Monasterska
RECENZENT: dr hab. Urszula Kryger
RECENZENT: dr hab. Bożena Harasimowicz
UCHWAŁA NADANIA: z dnia 19 maja 2011 r.