Przewody doktorskie

  • ZAJĄC-MAŁYS Izabela
    TEMAT ROZPRAWY: Autorska metoda realizacji wokalnej improwizacji jazzowej z zachowaniem prozodii tekstu w języku obcym jako alternatywa dla techniki scatu.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Andrzej ZUBEK
    RECENZENT: dr hab. Inga LEWANDOWSKA
    RECENZENT: dr hab. Janusz SZROM
    STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
    Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
  • ŻARNOWIECKA Stanisława Barbara
    TEMAT ROZPRAWY: Sacrum w wybranych utworach wokalnych kompozytorów polskich XX i XXI wieku.
    PROMOTOR: dr hab. Ewa FILIPOWICZ-KOSIŃSKA
    RECENZENT: dr hab. Elżbieta GRODZKA-ŁOPUSZYŃSKA
    RECENZENT: dr hab. Zdzisław MADEJ
    STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
    Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
  • GABRYELCZAK-PAPROCKA Marta
    TEMAT ROZPRAWY: Max Reger i rola chorału protestanckiego w jej twórczości na głos i organy – Zwei Geistliche Geasäge op.19, Zwei Geistliche Lieder, Zwei Geistliche Lieder op. 105 oraz Zwölf Geistliche Lieder op. 137.
    PROMOTOR: dr hab. Ewa MARCINIEC
    RECENZENT: dr hab. Ewa FILIPOWICZ-KOSIŃSKA
    RECENZENT: dr hab. Maciej BARTCZAK
    STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
    Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
  • SCHAN Huang
    TEMAT ROZPRAWY: „Mozart Tenor” – specifity of constructing characters in a vocal and stage dimension based on three „Mozart – Da ponte” operas.
    (“Tenor mozartowski” – specyfika budowania postaci w wymiarze wokalnym i scenicznym na podstawie trzech oper Mazarta – Da Ponte).
    PROMOTOR: dr hab. Stanisław Daniel KOTLIŃSKI
    RECENZENT: prof. dr hab. Ewa IŻYKOWSKA-LIPIŃSKA
    RECENZENT: prof. dr hab. Piotr ŁYKOWSKI
    STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
    Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
  • FOPKE Tomasz
    TEMAT ROZPRAWY: Wyzwania interpretacyjne w „Stwòrzeniu swiata” Marka Raczyńskiego na baryton i fortepian do tekstu z „Knégi Zôczątków” we współczesnym przekładzie z języka hebrajskiego, w kontekście istniejącej literatury wokalnej w języku kaszubskim.
    PROMOTOR: dr hab. Robert KACZOROWSKI
    RECENZENT: dr hab. Ewa FILIPOWICZ-KOSIŃSKA
    RECENZENT: dr hab. Jacek ŚCIBOR
    STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
    Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
  • SKAŁUBA Paweł
    TEMAT ROZPRAWY: Tenor moniuszkowski – autorskie ujęcie uwarunkowań istotnych w kreowaniu postaci w operach Stanisława Moniuszki.
    PROMOTOR: dr hab. Krzysztof Szmyt
    RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
    RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
    STRESZCZENIE ROZPRAWY – PL
    Zawiadomienie o publicznej obronie rozprawy doktorskiej
  • KOSKA Beata
    TEMAT ROZPRAWY: Postać Romiossini w operze Kostas Kariotakis (I Metamorfosis tou Dionisou) (Metamorfozy Dionizosa) Mikisa Theodorakisa jako uosobienie tego, co prawdziwie greckie.
    PROMOTOR: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
    RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
    RECENZENT: dr hab. Anna Dzionek-Kwiatkowska
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2014/19 z dnia 20 czerwca 2014 r.
  • MACIEREWICZ Elżbieta
    TEMAT ROZPRAWY: Określenie roli teatralnych środków interpretacji w kształtowaniu autorskiej wizji wykonawczej na przykładzie 9 pieśni Stanisława Niewiadomskiego do słów Marii Konopnickiej pt. Jaśkowa dola.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Leszek Skrla
    RECENZENT: dr hab. Małgorzata Grela
    RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2014/01 z dnia 29 stycznia 2014 r.
  • JANCZAK Tomasz
    TEMAT ROZPRAWY: Nowa jakość w konstruowaniu postaci operetkowej w twórczości Franza Lehara na przykładzie partii Renego w Hrabim Luxemburgu. Problemy wokalne i możliwości interpretacyjne.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Eugeniusz Sąsiadek
    RECENZENT: prof. dr hab. Magdalena Krzyńska
    RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/93 z dnia 14 października 2013 r.
  • MIKOŚ-KAMALSKA Anna
    TEMAT ROZPRAWY: Miniatura wokalna w autorskiej interpretacji – na przykładzie płyty Skrawki życia.
    PROMOTOR: dr. hab. Renata Danel
    RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    RECENZENT: dr hab. Izabela Jeżowska
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/27 z dnia 2 lipca 2013 r.
  • ALCHIMOWICZ-WÓJCIK Ewa
    TEMAT ROZPRAWY: Inspiracje antyczne i orientalne oraz specyfika prowadzenia głosu w cyklach pieśni F. Nowowiejskiego Róże dla Safo op. 51 nr 1 oraz Pod niebem Persji op. 51 nr 7.
    PROMOTOR: dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska
    RECENZENT: dr hab. Wiesława Maliszewska
    RECENZENT: dr hab. Maja Urbanek-Jaworowicz
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/26 z dnia 2 lipca 2013 r.
  • SZYNALSKI Bogusław
    TEMAT ROZPRAWY: Opera Modesta Musorgskiego Borys Godunow muzyczną ilustracją osobistego dramatu władcy – w aspekcie wykonawczym.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
    RECENZENT: ks. dr hab. Robert Kaczorowski
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/25 z dnia 2 lipca 2013 r.
  • DZIEWULSKA Agnieszka
    TEMAT ROZPRAWY: Pieśni hiszpańskie op. 100 Dymitra Szostakowicza oraz Cinco Canciones Negras (1945) Xaviera Montsalvatage.
    PROMOTOR: dr hab. Wiesława Maliszewska
    RECENZENT: dr hab. Olga Popowicz
    RECENZENT: prof. dr hab. Leszek Skrla
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/09 z dnia 8 kwietnia 2013 r.
  • KELLIS Małgorzata
    TEMAT ROZPRAWY: Wielka Trójka – prekursorzy amerykańskiej pieśni na początku XX wieku Aaron Copland, Samuel Barber, Charles Ives – porównanie, unikatowość i podobieństwo.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    RECENZENT: prof. dr hab. Henryka Januszewska-Stańczyk
    RECENZENT: prof. dr hab. Bożena Harasimowicz
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/08 z dnia 14 marca 2013 r.
  • FABRELLO Anna
    TEMAT ROZPRAWY: Liryka wokalna sióstr Nadii i Lili Boulanger oraz Clairieres dans le ciel cyklu 13 pieśni Lili Boulanger na głos i fortepian.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    RECENZENT: prof. dr hab. Małgorzata Marczewska
    RECENZENT: dr hab. Dariusz Paradowski
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2013/07 z dnia 14 marca 2013 r.
  • TYLKOWSKA Joanna
    TEMAT ROZPRAWY: Postaci kobiece w operach W. A. Mozarta na tle XVIII-wiecznej teorii afektów.
    PROMOTOR: dr hab. Janusz Ratajczak
    RECENZENT: dr hab. Jolanta Gzela
    RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Karczykowski
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/87 z dnia 3 grudnia 2012 r.
  • GIERLACH Robert
    TEMAT ROZPRAWY: Związki muzyki i słowa w cyklu pieśni Schwanengesang Franciszka Schuberta oraz ich egzemplifikacja w technice wokalnej.
    PROMOTOR: dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska
    RECENZENT: prof. dr hab. Jadwiga Rappe
    RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/62 z dnia 2 lipca 2012 r.
  • GRZEGORZEWICZ-RODEK Małgorzata
    TEMAT ROZPRAWY: Technika koncertująca w twórczości wokalnej.
    PROMOTOR: dr hab. Dariusz Paradowski
    RECENZENT: prof. dr hab. Jerzy Knetig
    RECENZENT: dr hab. Wiesława Maliszewska
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/61 z dnia 2 lipca 2012 r.
  • CISZEWSKI Marcin
    TEMAT ROZPRAWY: Głos kontratenorowy w wokalistyce przełomu XX i XXI wieku.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Leszek Skrla
    RECENZENT: prof. dr hab. Eugeniusz Sąsiadek
    RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/100 z dnia 17 grudnia 2012 r.
  • RZEPKA Marek
    TEMAT ROZPRAWY: Franz Schubert – wędrowiec i nieszczęśliwy romantyk. Portret kompozytora w jego pieśniach i balladach do słów Johanna Wolfganga von Goethego i Wilhelma vom Mullera.
    PROMOTOR: dr hab. Monika Swarowska-Walawska
    RECENZENT: prof. dr hab. Ryszard Minkiewicz
    RECENZENT: dr hab. Urszula Kryger
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/03 z dnia 6 lutego 2012 r.
  • MAJZNER Rafał
    TEMAT ROZPRAWY: Rola Młodego Króla w Hagith oraz Edrisiego w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego w kontekście inspiracji kompozytorskich, analizy dzieła muzycznego i problemów wykonawczych.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Eugeniusz Sąsiadek
    RECENZENT: dr hab. Andrzej Ogórkiewicz
    RECENZENT: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    UCHWAŁA NADANIA: RW/III/2012/01 z dnia 16 stycznia 2012 r.
  • DONDALSKA Katarzyna
    TEMAT ROZPRAWY: Stratosferyczne przestrzenie głosu sopranu koloraturowego.
    PROMOTOR: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
    RECENZENT: prof. dr hab. Zdzisława Donat
    RECENZENT: dr hab. Antonina Kowtunow
    UCHWAŁA NADANIA: z dnia 19 maja 2011 r.
  • GÓRSKA Liliana
    TEMAT ROZPRAWY: Problematyka wykonawcza w kameralistyce wokalno-instrumentalnej współczesnych polskich kompozytorów drugiej połowy dwudziestego wieku na przykładzie wybranych utworów na mezzosopran i zespół instrumentalny.
    PROMOTOR: dr hab. Agnieszka Monasterska
    RECENZENT: dr hab. Urszula Kryger
    RECENZENT: dr hab. Bożena Harasimowicz
    UCHWAŁA NADANIA: z dnia 19 maja 2011 r.
Podmiot udostępniający informację: Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Osoba wytwarzająca/odpowiedzialna za informację: Michał Kierzkowski
Osoba wprowadzająca informację: Michał Kierzkowski
Czas realnego wytworzenia informacji: 1 października 2016
Ostatnia modyfikacja: 3 maja 2022
Czas wygenerowania informacji w BIP: maksymalnie do 14 dni od dnia powstania dokumentu